Is duurzaam ondernemen ook een issue voor u en ziet u kansen? Wilt u de MVO ladder implementeren, de organisatie activeren of beter naar klanten communiceren?

Ziet u de kansen voor een juiste balans tussen economische prestaties (profit), ecologische randvoorwaarden (planet) en respect voor de sociale kant (people)? Dan zijn we het er over eens dat innovatieve en duurzame oplossingen zullen renderen. De weg echter naar het vinden van die oplossingen die het best aansluiten bij uw organisatie is minder eenvoudig. En het onderwerp continu op de agenda houden al evenmin.

Aanpak en resultaat: Over die zoektocht heeft DMA (middels “customer sourcing”) voor Vaessen Algemeen Bouwbedrijf een themaboek gemaakt. Hoe kom je van duurzaam denken tot duurzaam doen en, in dit specifieke geval, tot het realiseren van maatschappelijke voorzieningen waarin toegepaste duurzaamheid resulteert in klantvoordeel? En daarmee uiteindelijke in voordeel voor de onderneming. Vaessen laat zien hoe zij omgaat met onderwerpen zoals levensduur denken, innovatieve contractvormen, slim en modulair ontwerpen t.b.v. minimale exploitatiekosten, groen rijden, LED verlichting en nog veel meer. Aan het woord hierover komen naast de ondernemer zelf o.a. ook iconen Elco Brinkman en Richard Krajicek.

Positie DMA: Deveer Management & Advies (marketing & regie) heeft samen met Communicabel (tekst) en Abel Derks (beeld) dit boekje ontwikkeld. Het doel is inspireren en reacties genereren. Want voor duurzaam ondernemen geldt: “delen is vermenigvuldigen”. Wellicht inspireert het boekje “van Duurzaam Denken naar Duurzaam Doen” ook u. Heeft u interesse, suggesties of feedback, laat het ons weten.

Voor de duurzame top 100, klik hier.

zp8497586rq
Share: